Nicola Tošnarová: Z Accounta Brand Managerem? Coby ne!

Z osmi let v reklamních agenturách je Nicola skoro polovinu svého pracovního života ve WOO. Začínala coby account, vyzkoušela si ledacos, ale nakonec zakotvila jako strážce brandu. Jak taková kariérní cesta vypadá?

 

Niky, ty jsi ve WOO nejen vystřídala víc pozic, ale aktuálně jsi tu také nejdéle, je to tak?

Ano, na poměry životnosti lidí v reklamě už se asi stávám fosílií (podle naší Terezky), budou to zhruba 4 roky.

 

To ještě není tak hrozné.  Na jaké pozici jsi začínala a co jsi v tu chvíli už měla za sebou?

Začátkem roku 2020 jsem se vrátila z cest kvůli Covidu, jako asi mnoho lidí ten rok. Jelikož jsem před cestováním pracovala v reklamní agentuře Mark BBDO a měla jsem zkušenosti s pozicí Account Executive, zaměřila jsem se na podobné pozice. Chtěla jsem ale zkusit agenturu zaměřenou spíše na digitální marketing. S tím jsem z předchozí práce moc zkušeností neměla. WOO se mi zalíbilo rodinnou atmosférou a hlavně jsem doufala v možnost rychlejšího rozvoje, což síťové agentury často nenabízí. U síťovek jsem měla na pohovoru trochu pocit, že se hlásím do korporátu.

 

To je zajímavý pohled. Takže jsi nastoupila jako Account Executive, ale rychle ses stala Account Managerem, je to tak?

Nastoupila jsem jako Exík, ale snažila jsem se, co to šlo, aby ze mě byl co nejdřív Account Manager, což se naštěstí brzy podařilo. Bylo to asi půl roku po nástupu a měla jsem tehdy za sebou několik samostatně odvedených kampaní. Tehdy jsme ještě neměli influencer specialisty a influencerské kampaně jsme si museli odbavit celé sami. Takže to byla kombinace klasické accountské práce s produkcí a komunikací s influencery. A byla to docela fuška! 

Ale poradila jsem si, a to ve WOO dokázali ocenit. Naložili mi pořádně (haha), ale vyzkoušela jsem si i produkčně složitější projekty, tendry, se kterými jsem do té doby zkušenosti neměla, a spoustu jsem se toho tak naučila. Výhodu menší agentury vidím právě v tom, že si člověk osahá celý proces od začátku až do konce, vyzkouší si víc rolí a do všeho vidí. Nemůžete sice moc delegovat, ale je to skvělá škola….i když se občas něco nepodaří. Ale dařilo se toho dost a nakonec jsem si zasloužila i to povýšení. 

 

A posun na Brand Managera?

Ten přišel s velkým posunem v osobním životě. Po dvou letech v roli accounta jsem se rozhodla mít mininko a přesunout se na Moravu. A  Petr, náš CEO, mi vyšel maximálně vstříc, i když to byl velký experiment i pro něj. Zkusili jsme to, a ukázalo se, že vzdálenost sice není problém, ale skloubit práci accounta s rolí mámy na mě bylo moc.  Cítila jsem, že tu práci nejsem schopná dělat tak, jak bych si představovala a přála. A vzdávám hold všem maminkám, kterým se to daří. WOO mě ale nechtělo pustit úplně, a tak jsem dostala možnost řídit místo klientských projektů brand, na částečný úvazek. 

 

Je práce Brand Managera pro mámu na částečný úvazek vhodnější? 

Rozhodně. Ten největší rozdíl je v tom, že si sama organizuji čas, nejsou na mě vázaní klienti a jsem celkem nezávislý element. I když se neustále snažím být součástí agentury. V komunikaci s interním týmem mě pak tolik nestresuje, jestli je na pozadí slyšet dítě. Koneckonců, to moje tam často není jediné. 

 

Co tě na pozici braďáka baví nejvíc?

Je to hodně rozmanité. Nahlédla jsem do činností, které jsem jako account znala jen okrajově a zadávala je specialistům. Zjistila jsem, co v praxi znamená, když si musím každou aktivitu obhájit tak, aby měla svůj jasný důvod a cíl. Co obnáší mít strategii, kterou od klientů obvykle dostáváme nebo ji pro ně navrhujeme. Nedělat brandové aktivity pocitově, ale na základě plánu… Asi jsem samotnou pozici ze začátku trochu podcenila, dost věcí jsem se učila minulý rok za pochodu. Často nejdřív na něco kývnu a až pak přemýšlím, jak to udělat:).  Ale zatím se mi to vždycky vyplatilo a věřím, že jsem se zase někam posunula a posunu i WOO.

 

A tvůj příklad skvěle ukazuje, že pro člověka s potenciálem se ve WOO vždycky najde místo!

 

Předchozí / Další